Aktivitet#: |
12 |
Dato: |
16.12.2007 |
Fly: |
Jupiter |
Tid: |
00:10 |
Vær: |
Pent |
Vind: |
Lite |
Temp: |
1 |
Kommentar: |
Liten testtur etter å ha skiftet o-ringer i forgasseren. Nå gikk motoren som den skulle igjen! Fryktelig kaldt på fingrene... |
Aktivitet#: |
11 |
Dato: |
20.10.2007 |
Fly: |
Jupiter, AviStar |
Tid: |
00:25 |
Vær: |
Pent |
Vind: |
Lite |
Temp: |
6 |
Kommentar: |
Klubbstevnet. Litt motortrøbbel med Jupiteren men alt gikk bra. Luftet AviStaren også. |
Aktivitet#: |
10 |
Dato: |
19.10.2007 |
Fly: |
T-Hawk |
Tid: |
00:12 |
Vær: |
Pent |
Vind: |
Lite |
Temp: |
6 |
Kommentar: |
Forberedelser til klubbstevnet. Litt filming: Se video . |
Aktivitet#: |
9 |
Dato: |
24.8.2007 |
Fly: |
T-Hawk |
Tid: |
00:04 |
Vær: |
Pent |
Vind: |
Lite |
Temp: |
20 |
Kommentar: |
Første test av FlyCamOne - videokamera for modellfly. Se video . |
Aktivitet#: |
8 |
Dato: |
24.8.2007 |
Fly: |
SuperCub |
Tid: |
00:01 |
Vær: |
Pent |
Vind: |
Lite |
Temp: |
20 |
Kommentar: |
Jomfruturen med Cub'en - og desverre den endelikt... hva som skjedde aner jeg egentlig ikke. Tyngdepunktet var sjekket og ok med tom tank. Med 6 dl. fuel i tillegg kan det ikke være her problemet lå. Jeg TIPPER at det kan ha vært manglende høyre/nedovertrekk på motoren. Uansett - flyet gikk i bakken så det holdt. |
Aktivitet#: |
7 |
Dato: |
20.8.2007 |
Fly: |
SC 1.80 FSR |
Tid: |
03:00 |
Vær: |
Grått |
Vind: |
Ingen |
Temp: |
16 |
Kommentar: |
Har montert Intelligent Glow IG-1 system og testet dette i flyet. Flyet throttler helt utmerket fra tomgang og opp til full gass. Umiddelbar respons selv etter lang tids gange på tomgang. Fikk ikke målt turtall da det var for mørkt. |
Aktivitet#: |
6 |
Dato: |
5.8.2007 |
Fly: |
SC 1.80 FSR |
Tid: |
00:50 |
Vær: |
Sol |
Vind: |
En del |
Temp: |
24 |
Kommentar: |
Innkjøring av ny motor. Kjørte igjennom 7 tanker á 315 ml. etter skjemaet som fulgte med motoren. Med rich blanding brukte den om lag 7 minutter på én tank. Motoren starter greit, går greit. Brukte 18x8-propell i mangel av noe mindre. Oppnådde da 8000rpm, men passet på å kjøre den kun kort tid på maks før jeg richet den igjen. Kjører på standard 15/15-MRF-fuel. Venter nå på pakke fra Tower Hobbies med motorfeste mm, samt remote gløder før jeg monterer motor i Cub'en og prøver videre. Den er nå klar for innkjøring i lufta. |
Aktivitet#: |
5 |
Dato: |
3.8.2007 |
Fly: |
T-Hawk |
Tid: |
00:15 |
Vær: |
Sol |
Vind: |
Lite |
Temp: |
20 |
Kommentar: |
Ordinær tur |
Aktivitet#: |
4 |
Dato: |
3.8.2007 |
Fly: |
Jupiter |
Tid: |
00:10 |
Vær: |
Sol |
Vind: |
Lite |
Temp: |
20 |
Kommentar: |
Alt ok nå. Motor gikk upåklagelig |
Aktivitet#: |
3 |
Dato: |
3.8.2007 |
Fly: |
Jupiter |
Tid: |
00:02 |
Vær: |
Sol |
Vind: |
Lite |
Temp: |
20 |
Kommentar: |
Motorkutt - justerte litt på forgassernåla. |
Aktivitet#: |
2 |
Dato: |
3.8.2007 |
Fly: |
ArtTech Cessna |
Tid: |
00:05 |
Vær: |
Sol |
Vind: |
Lite |
Temp: |
20 |
Kommentar: |
Første tur med Ann Lisbeths fly. Trimming. Første kastet resulterte i at flyet gikk i bakken. Byttet kaster slik at jeg kastet og Ann Lisbeth tok den opp. Gikk helt flott. Flott fly - gikk helt greit. Litt lite futt kanskje, men noen runder til med laderen på batteriet så varer det kanskje litt lenger. Landet for Ann Lisbeth - nesehjulet spratt av. Det var bare å feste igjen. |
Aktivitet#: |
1 |
Dato: |
3.8.2007 |
Fly: |
Loggbok startet |
Tid: |
00:00 |
Vær: |
Sol |
Vind: |
Lite |
Temp: |
20 |
Kommentar: |
Startet å skrive loggbok over all modellflyrelatert aktivitet. Ting som har skjedd tidligere i år er ikke med. |